Notícies

La UOC coordinarà un projecte d'R+D+I europeu per fomentar la igualtat de gènere en el món de la ciència

És el primer que la Universitat lidera adscrit a l'Horizon 2020, el programa marc de recerca i innovació

Analitzar la relació entre la diversitat de gènere en la recerca i la seva productivitat per permetre fer polítiques d’igualtat europees més precises. Aquest és l’objectiu del projecte Gender Diversity Impact -Impacte de la Diversitat de Gènere- coordinat pel grup d’R+D+I Gènere i TIC (GENTIC) de l’Internet Interdisciplinary Institute (IN3) de la UOC, que estudia les relacions entre el gènere i les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) a la societat del coneixement. Gràcies al finançament provinent de l’Horizon 2020, el programa marc europeu d’R+D+I, al projecte s’estudiarà l’índex de diversitat de gènere per poder determinar una base realista a fi de valorar les repercussions de la diversitat de gènere en països i diferents sectors. La recerca pretén facilitar proves evidents i exhaustives del vincle que hi ha entre la diversitat de gènere i el rendiment en el món de l’R+D+I.

En el projecte, que té un finançament de gairebé un milió d’euros, també participen els instituts alemanys Hochschule Furtwangen i Verband der Elektrotechnik així com el suec Royal Institute of Technology.

GENTIC també coordina des del 2013 el projecte europeu GENPORT, que va ser aprovat al programa Ciència en societat del 7è Programa Marc, amb el que s’ha desenvolupat un portal amb bones pràctiques, eines i recursos per afavorir la igualtat de gènere i l'excel·lència en la ciència, la innovació i la tecnologia.

Enllaços relacionats