Notícies

RUSC analitza el futur dels MOOC i obre una nova convocatòria per a rebre articles sobre innovació i lideratge en l'ensenyament a distància

RUSC
05/02/2015
La revista d'e-learning de la UOC

Els MOOC són una transformació radical o una moda passatgera? RUSC, la revista d'e-learning de la UOC, ha tret un nou número (vol. 12, núm. 1) amb un monogràfic sobre el futur dels cursos en línia massius i oberts –MOOC en l'acrònim en anglès–. Aquest número també inclou cinc articles que analitzen la relació entre l'ensenyament i la tecnologia. La nova edició d'aquesta publicació científica inclou un article sobre la democratització de continguts, un estudi comparatiu de les polítiques públiques d'accés obert entre l'Argentina i el Brasil, un article sobre l'aprenentatge mòbil i un text sobre l'ús de Facebook a les universitats mexicanes.

Convocatòria oberta

RUSC ha obert una nova convocatòria per a un monogràfic que es publicarà al número de gener del 2016, sobre els temes següents: aplicació o materialització de teories clàssiques i contemporànies de lideratge i gestió específiques de l'ensenyament obert i a distància; aptituds, característiques i comportaments clau de lideratge per a la pròxima generació de líders de l'ensenyament a distància; gestió i desenvolupament de dimensions culturals úniques de lideratge en els països en desenvolupament, especialment a Llatinoamèrica i Sud-amèrica, Àfrica i Àsia; marc institucional per a crear «comunitats d'innovació» en institucions terciàries en col·laboració amb escoles, empreses i agències governamentals i comunitàries; models compartits de lideratge per a les organitzacions, institucions i aliances multinacionals de l'ensenyament a distància; plantejaments visionaris de lideratge per a gestionar i dirigir el canvi institucional i organitzatiu; polítiques i planificació per al desenvolupament de l'ensenyament obert i a distància, i reconceptualització d'una visió més àmplia per a la innovació més enllà de les tecnologies. El termini per a rebre articles sobre aquests temes s'acaba el 30 de juny del 2015.

Més informació a l'enllaç següent.

A més de poder consultar el web de la revista, podeu seguir les publicacions a Twitter amb l'usuari @RUSCjournal.

Enllaços relacionats