Notícies

RUSC convida a una taula rodona sobre publicació científica oberta en l'àmbit de l'e-learning

20/05/2015

Del 9 al 12 de juny tindrà lloc a Barcelona, acollit per la UOC, el Congrés Anual de l’European Distance Eduaction Network (EDEN) amb el lema “Expanding Learning Scenarios”. D'acord amb els organitzadors del congrés anual, RUSC -la revista científica d’e-learning de la UOC- ha organitzat una activitat prèvia (pre-conference) el dia 9 relacionada amb la publicació científica oberta en l'àmbit de l'e-learning.

La intenció és reunir als principals editors de les revistes més ben posicionades en ensenyament i tecnologia (e-learning i universitat) i debatre conjuntament els temes més rellevants que afecten la comunicació científica i el seu impacte i buscar línies d'actuació posterior.

Actualment hi ha un important debat entorn de la publicació i la divulgació científiques. Han aparegut noves revistes d'accés obert que donen més importància a l'impacte a la xarxa que no pas al sistema tradicional de citacions en índexs de referència com ara Web of Science o Scopus.

Nous sistemes i dinàmiques

Han aparegut nous sistemes de visualització de la investigació i noves dinàmiques de valoració de l'impacte de l'activitat científica. I també s'han generat aplicacions noves per a la gestió de revistes d'accés obert, cada vegada més visuals i menys estrictes, alhora que es genera un posicionament clar per a tenir un model de negoci sostenible per a les publicacions científiques d'accés obert.

L'àmbit de l'ensenyament, i en particular el de la comunicació científica de l'aprenentatge virtual (e-learning), no vol quedar al marge d'aquests debats i per això hem organitzat aquesta jornada de treball el dia 9 de juny a Barcelona amb els objectius següents:

• Crear una xarxa o grup d'interès d'editors de revistes científiques d'accés obert sobre aprenentatge virtual en l'àmbit universitari.
  • Fer debats i crear opinió sobre les tendències de la comunicació científica en aprenentatge virtual avui dia.
  • Explorar fórmules de col·laboració entre les revistes científiques participants.

Trobareu tota la informació sobre aquesta jornada al web específic.

Us animem a registrar-vos a la taula rodona del 9 de juny a la tarda, oberta a tothom, per a debatre aquestes qüestions.

Podreu seguir per streaming l'acte en aquest enllaç i comentar-lo a Twitter amb l'etiqueta #eLearningJournals

Enllaços relacionats