La UOC impulsa un MOOC per millorar la conversa en anglès i castellà

30/10/2014
"Tandem MOOC" comptarà amb la participació de nadius en les dues llengües

El proper 3 de novembre la UOC, juntament amb la Universitat de Barcelona i la Universitat Rovira i Virgili, organitza un MOOC -curs en línia massiu i obert en el seu acrònim en anglès- adreçat a estudiants d’anglès i castellà que vulguin millorar les seves habilitats de conversa partint d’un nivell mitjà, avançat o superior. Aquest curs és gratuït i tindrà una durada de sis setmanes. D’acord amb els seus objectius, amb Tandem MOOC, els participants podran practicar oralment castellà o anglès amb altres estudiants nadius de la llengua que estan aprenent, per adquirir fluïdesa i millorar les seves estratègies comunicatives.

Els MOOCs són una modalitat d’educació oberta consistent en l’organització de cursos gratuïts a través de plataformes educatives a Internet. La filosofia d’aquests cursos és la liberalització de la formació i del coneixement perquè arribi a un públic més ampli. Tot i això, aquest no és un MOOC convencional, ja que l’eix central són les activitats que fan els participants molt més que accedir a uns continguts. L’eina anomenada Tandem permet establir converses entre parlants nadius d'un idioma i l'altre de forma il·limitada. Es tracta d’un entorn de videochat amb un sistema que assigna automàticament les parelles dels dos idiomes i els proposa una activitat de conversa que hauran d’anar resolent conjuntament durant la sessió.

La inscripció es pot fer en aquest enllaç

L’experiència de la UOC

MOOC Tandem utilitza una eina en línia per a l'aprenentatge oral de llengües que es va desenvolupar amb el projecte d’R+D+I finançat per la UE SpeakApps, que va ser coordinat per la UOC. A més, la UOC suma la seva experiència en l’ensenyament d'idiomes en línia avalada per la seva Escola de llengües.