RUSC
24/01/2013
La revista sobre universitat i societat del coneixement de la UOC publica el seu desè número

La UOC ha publicat un nou número de la seva revista arbitrada sobre e-learning, universitat i societat del coneixement. La desena edició de RUSC aborda diversos temes relacionats amb les àrees temàtiques de la publicació. La revista ha tractat al llarg dels seus números àmbits com ara els models d'universitat en la societat del coneixement, els models educatius i l’ús de la tecnologia en educació superior, els sistemes d'accés obert en l'utilització de materials d'aprenentatge, els models tecnològics i programari lliure, les transformacions en els processos d'aprenentatge en l’educació superior a partir de l'ús de les TIC, la perspectiva organitzativa i de gestió en amb les TIC a les institucions d'educació superior, el lideratge i govern de la universitat en la societat del coneixement i els models de presència de la universitat a la xarxa, entre d’altres.

La nova edició de RUSC presenta un monogràfic sobre la informalització de la formació coordinat per Albert Sangrà, director de l’eLearn Center de la UOC, i per Steve Wheeler, professor de la britànica University of Plymouth.

Nou acord amb la University of New England (Austràlia)
Coincidint amb el nou número, RUSC anuncia l'acord de coedició al que han arribat amb l’australiana University of New England (UNE). La UNE és una universitat amb una àmplia experiència en el món de l'e-learning i coordina, entre d'altres centres de recerca, el DEHub (Distance Education Hub). L'eLearn Center de la UOC i el DEHub de l’UNE treballaran conjuntament en l’edició de RUSC.

Aquest acord permet a la UOC oferir una major difusió del treball dels seus autors, consolidant-se com una publicació científica global de referència en l'anàlisi i estudi de la universitat, l'e-learning i la societat xarxa. Ros James, professora de la UNE i directora de l'DEHub Center, és a partir d'aquest número la nova codirectora de la publicació, juntament amb Josep Maria Duart, de la UOC, qui la dirigeix des del primer número.

RUSC està indexada a SCOPUS (Elsevier), Educational Research Complete (EBSCO), MIAR (ICDS 9,403), Carhus Plus, DOAJ, al catàleg de Latindex, Redalyc i a e-Revistas (CINDOC-CSIC), entre d’altres bases de dades importants.

Enllaços relacionats