Notícies

La UOC presenta l'edició en paper el seu primer relat col·laboratiu en línea amb Màrius Serra

Màrius Serra, prescriptor del conte (Foto: Maria Pujol 2011)

18/06/2012
Tots els assistents a l'acte rebran de regal un exemplar

Laberint dodecaèdric. Aquest és el títol d’un relat d’intriga que ha impulsat la Universitat Oberta de Catalunya a través de l’Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència. Un dels trets distintius d’aquest relat és que ha estat una creació virtual. El proper 27 de juny, a les 12.00, es presentarà en paper. Tots els assistents rebran una còpia de regal. L’acte tindrà lloc a l’espai Wikilounge de la UOC (Rambla de Catalunya 6, Barcelona) i serà presentat per Teresa Sancho, Vicerectora de Recerca i Innovació de la UOC, amb la presència de l’escriptor Màrius Serra. A l’acte també participaran altres membres del Comitè de direcció de la universitat.

Un relat escrit ambmoltes mans
Més d’una trentena d’escriptors van participar, a través del web hihaviaunapiulada.uoc.edu, al primer relat col·laboratiu impulsat per la UOC protagonitzat per un investigador fictici. Per a dur a terme aquesta aventura literària, la universitat va comptar amb el suport de Màrius Serra, qui va anar redactant els capítols en base a les aportacions d’uns lectors que també van haver d’assolir el rol d’escriptors.

Amb un senzill hashtag a Twitter va ser possible escriure una frase per afegir a la introducció de cada nou capítol per anar filant, amb la resta de participants, aquesta història sense un camí establert. Gràcies a totes les piulades generades des del 24 d’abril durant dues setmanes, el relat var anar agafant forma.

Finalment els escriptors van haver de proposar un títol a l’història. Laberint dodecaèdric ja està complet i veurà la llum en el format tradicional, un llibre, el migdia del 27 de juny a l’espai del Wikilounge. L’acte és d’accés lliure prèvia confirmació a rpermuy@uoc.edu. Tots els assistents rebran un exemplar del llibre.