Notícies

Vídeo de la xerrada "Quin és el camí que segueix la innovació a les universitats?"

17/05/2012
Amb Xavier Marcet, ponent del cicle "Dijous amb l'OSRT"

Quina és la situació actual de la innovació als centres universitaris? Quin és el camí pel que passa una idea des de la seva concepció fins que es converteix en una innovació? Quins són els reptes i entrebancs d’aquest recorregut? Com es pot aplicar al model UOC? Aquestes són algunes de les qüestions que va resoldre Xavier Marcet, president d’LTC Project, a la seva xerrada del cicle sobre activitat d’R+D+i que organitza la UOC a través de l’Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT), que va tenir lloc el passat 26 d'abril a la Seu 22@ de la UOC.

Marcet va tractar la innovació a les universitats, a partir del debat actual d'Innovative University que s’està generant als Estats Units. El president d’LTC Project va explicar les etapes del Funnel d'innovació, el camí pel que passa una idea des de la seva concepció o des del repte que vol solucionar fins que hi ha una innovació pròpiament dita. El ponent també va destacar els entrebancs i barreres que es troben en aquest camí, principalment a les universitats.

Als documents relacionats, està disponible la presentació del ponent.

El cicle “Dijous amb l’OSRT”
Aquest acte va ser la quarta de les xerrades del cicle que l’OSRT va engegar al novembre de 2011 per apropar al personal R+D+i temes d’interès que afecten a la seva activitat.

El cicle va començar amb la xerrada de l’advocat Malcolm Bain sobre la nova llei de la ciència i d’economia sostenible, ha tractat el Currículum Vitae Normalizado (CVN), amb David Arellano, cap de projectes de la FECYT, i els avantatges de protegir els resultats de l'activitat d'R+D+i amb Jorge Lorenzo, advocat i assessor europeu en patents i marques del grup Herrero & asociados.

Documentació generada