Resultats Projecte Edit@: Interoperabilitat de continguts Multiplataforma

Resultats Projecte Edit@
09/03/2011
Es presenten els resultats del projecte Edit@, una forma fàcil d'editar, modificar, validar i publicar continguts en diversos formats innovadors de manera automàtica.

El projecte edit@, que es va iniciar l’any 2008 gràcies al cofinançament del Ministerio de Industria, Turismo y Comercio, dins del Plan Nacional de Investigación Científica, Desarrollo e Innovación Tecnológica 2008-2011, ha desenvolupat una aplicació que automatitza la conversió de continguts en línia en diversos i innovadors formats. El resultat ha estat una barra d’eines molt fàcil d’usar que allotja una gran varietat de funcions per tractar, traduir i transformar continguts web.

Amb aquest sistema les empreses usuàries podran oferir els continguts en formats que actualment no estan al seu abast. Per altra banda, edit@ estarà al servei de continguts privats de les empreses, encara que la seva major implantació serà en continguts públics. El disseny centrat en l’usuari i l’accessibilitat han estat eixos fonamentals en el desenvolupament d’edit@.

Escolta continguts escrits des del mòbil amb edit@
Una de les característiques d’edit@ és la incorporació d’un conversor a Daisy a la barra d’eines, així com un Lector de llibre Daisy per a mòbils. Daisy és un format que uneix l’àudio en format MP3 sota una estructura seqüencial i jerarquitzada com l’índex d’un llibre aconseguint un text parlat i navegable semblant als audiollibres.

El format Daisy està especialment pensat per a persones amb discapacitat visual. L’eina s’ha desenvolupat per a mòbils amb Sistema Operatiu SYMBIAN per tal de garantir l’accessibilitat de persones amb discapacitat visual ja que permeten instal•lar lectors de pantalla i tenen molta difusió entre el col•lectiu.

El projecte edit@ ha comptat amb el lideratge de l’empresa Ibermàtica i la participació de la UOC i les institucions La Salle, Eureka Media, IBIT, Padawan Network i Verbio Technologies.

En data 9 de març ha tingut lloc la jornada de presentació de resultats del Projecte edit@ a Barcelona, amb la participació de Juan Miguel Barajas González (Ibermática), Eva Gil (Àrea de Tecnologia Educativa de la Universitat Oberta de Catalunya) i Bel Llodrà (Fundación IBIT). Al llarg d’ aquesta sessió, els desenvolupadors han presentat la barra d’eines edit@ i han explicat el seu funcionament. Aquesta jornada s'ha complementat amb una sessió on el públic lliurament ha preguntat als tècnics del projecte el seus dubtes i han navegat ells mateixos per l’aplicació.

Enllaços relacionats