Èxit europeu de la primera spin-off de la Universitat Oberta de Catalunya

Open Evidence és una empresa formada per investigadors i professors de la UOC que, en menys d'un any de vida, ja ha realitzat destacats projectes per a la Comissió Europea.

Open Evidence, la primera empresa derivada (spin-off) sorgida de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), ha aconseguit en els seus pocs mesos de vida importants encàrrecs per part d'organismes i institucions de prestigi com la Comissió Europea, el Govern d'Itàlia o la Fundació Jaume Bofill.

Formada per un equip de professors, investigadors i consultors amb més de vint anys d'experiència, la companyia es dedica a oferir serveis de consultoria i elaborar investigacions socioeconòmiques i tecnocientífiques en les àrees de salut, benestar, consum, polítiques públiques i innovació.

Segons el professor de la UOC i soci fundador d'Open Evidence, Francisco Lupiáñez, «els nostres treballs són basats en recerca rigorosa i sòlida des d'un punt de vista analític, però mantenint la flexibilitat i aplicació dels resultats per a la presa de decisions. En treballar en xarxa amb universitats i consultores, col·laborem amb els millors professionals i podem oferir un servei de gran qualitat i d'alt valor afegit».

Grans projectes internacionals

Des del seu naixement, fa menys d'un any, Open Evidence ha desenvolupat grans encàrrecs per a entitats públiques i privades, entre les quals cal destacar la Comissió Europea i el Ministeri de Desenvolupament Econòmic d'Itàlia.

Entre els projectes més rellevants que han realitzat els professionals de la companyia, hi ha l'estudi encarregat per la Comissió Europea sobre sanitat electrònica (e-salut), en el qual s'analitza quin ús fan de les TIC més de 9.000 metges de família de trenta-un països europeus. Aquesta recerca palesa l'estat de la sanitat electrònica a Europa, on Espanya es col·loca per sobre de la mitjana europea.

Entre altres projectes que l'empresa desenvolupa en l'actualitat, cal destacar un estudi sobre l'eficàcia de l'etiquetatge dels paquets de tabac, que serà presentat en breu, i un altre estudi que analitza com l'etiquetatge dels cotxes ecològics afecta el procés de compra del consumidor. D'altra banda, recentment, Open Evidence ha guanyat un altre concurs europeu per a analitzar i oferir recomanacions en l'àmbit de la relació entre joc en línia, publicitat i menors d'edat.

Un altre projecte realitzat per Open Evidence per a la Unió Europea és el European Data Market, un estudi que analitza el mercat emergent de les dades que, a dia d'avui, està obrint nous models de negoci a escala mundial. Es tracta d'una recerca que avalua les necessitats tecnològiques i eines disponibles en internet, i també el desenvolupament d'una plataforma per a analitzar aquesta informació.

A més, els experts de la UOC també han desenvolupat, per al Ministeri de Desenvolupament Econòmic d'Itàlia, un estudi d'avaluació i de viabilitat d'una comunitat en línia d'emprenedors impulsada per aquest ministeri.

El naixement d'Open Evidence

L'empresa, creada al juny de 2013, es situa a l'edifici Barcelona Growth Center del 22@ de Barcelona. L'Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT) de la UOC ha estat l'encarregada d'acompanyar l'equip d'Open Evidence en tot el procés de creació, per afavorir aquest tipus d'iniciatives que impulsen la transferència del coneixement d'R+D+I de la Universitat.

Open Evidence treballa amb dissenys, recerca i metodologies transparents i obertes, tant per als clients com per a tota la comunitat d'investigadors i professionals, mitjançant processos de consulta i validació. Aquesta empresa de serveis analitza el funcionament intern de complexos models empírics per garantir que els resultats de l'anàlisi de les dades i les respostes que aquests models produeixen són fàcils d'usar i poden ser entesos i útils per una àmplia gamma de professionals.

Sobre la UOC

La Universitat Oberta de Catalunya és una universitat en línia innovadora i de prestigi, reconeguda internacionalment pel seu model educatiu i tecnològic. Nascuda en el si de la societat del coneixement in 1994, amb l'impuls del Govern de la Generalitat de Catalunya, ofereix ensenyament no presencial de qualitat i és un referent en el món de la recerca i l'aplicació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'ensenyament.

La UOC va començar l'activitat el curs 1995-1996, amb 200 estudiants de les titulacions homologades de Psicopedagogia i Empresarials. Actualment, més de 200.000 persones formen part de la comunitat universitària de la UOC: 60.876 estudiants repartits en més de 86 països, 3.630 docents, 491 tècnics de gestió i 46.281 graduats.

La UOC ofereix estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació; Dret i Ciència Política; Arts i Humanitats; Psicologia i Ciències de l'Educació; Economia i Empresa; Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació, i Ciències de la Salut.

En conjunt, la UOC ofereix 16 graus, 34 màsters universitaris, 35 màsters propis, 9 màsters internacionals, 3 doctorats, certificats europeus i Joint Certificate (mitjançant l'eLearn Center), 132 diplomes de postgrau, 234 especialitzacions, microcursos i seminaris.

Enllaços relacionats