Mapa de coneixement i tecnologia de la UOC
10/05/2013
Amb tota la informació detallada sobre la recerca i la innovació que es duu a terme a la Universitat

transfer.rdi.uoc.edu és la URL del nou web d'R+D+I que impulsa la UOC per mitjà de l'Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència (OSRT), per posar a l'abast de la societat l'expertesa, els projectes i els serveis que pot oferir el seu personal investigador. El web L'R+D+I i la transferència de coneixement a la UOC aglutina, amb un disseny innovador, informació detallada sobre els grups i les línies d'R+D+I de la UOC, i també de les persones que s'hi dediquen.

Aquest portal, que ja està disponible, neix amb l'objectiu d'acostar encara més l'activitat investigadora de la Universitat a la societat i promoure la transferència de coneixement dels projectes que es duen a terme a la institució.

Noves seccions i impuls de la transferència
El nou web conté el nou mapa de coneixement i tecnologia de la UOC amb els grups d'R+D+I, les seves àrees temàtiques i els centres de recerca -Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i eLearn Center (eLC)- on estan adscrits. La informació detallada s'articula amb diferents fitxes tant d'aquests grups com de cadascun dels investigadors que en formen part.

Juntament amb el mapa de coneixement, el portal conté el mapa de metodologies de recerca, que té per objectiu donar suport a qualsevol investigador que tingui necessitat de formar-se o de comparar aproximacions metodològiques a un problema, perquè es pugui adreçar a companys que anteriorment han treballat amb una metodologia o una tècnica determinades, o bé que en tenen coneixements. La taxonomia emprada en aquest mapa es basa en la guia The Method Map de la Universitat de Jyväskylä (Finlàndia).

Una de les grans novetats del nou web és l'impuls de la transferència del coneixement gràcies a seccions com ara Resultats d'R+D+I, en què es poden conèixer els projectes o les iniciatives que s'han transferit o que estan en procés de ser transferides. El 2012 l'OSRT va engegar la marca UOC transfereix per tal de promoure la transferència cap a empreses, altres institucions i la societat en general dels projectes susceptibles de ser transferits.

Aquest apartat es completa amb Casos d'èxit, en el qual es poden consultar altres iniciatives per a impulsar la transferència del coneixement cap a la societat, com ara les visualitzacions interactives que integren el web Viu la recerca i la innovació a la UOC.

Enllaços relacionats