Notícies

Quines són les possibilitats de finançament del Programa People del 7è Programa Marc i del futur Horizon 2020?

Programa People
11/05/2012
El 31 de maig, a la sala d'actes de l'edifici MediaTIC, Nicolás Ojeda, National Contact Point, explicarà les novetats del programa de treball de 2013

Desxifrar les claus del Programa People del 7è Programa Marc d’R+D+i, i del futur Horizon 2020, de la Unió Europea. Aquest és l’objectiu de la propera xerrada del cicle “Dijous amb l’OSRT” que l’Oficina de Suport a la Recerca i la Transferència de la UOC coorganitza amb el suport del Ministerio de Ciencia y Competitividad i de l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) de la Generalitat de Catalunya.

Nicolás Ojeda, National Contact Point del programa People, de l’Oficina Europea del Ministerio de Ciencia y Competitividad, conduirà la xerrada que es desenvoluparà el 31 de maig a les 10.30 a la sala d'actes de l'edifici MediaTIC (C/Roc Boronat 117, 1a planta, Barcelona). La presentació de l’acte anirà a càrrec de Teresa Sancho, Vicerectora de Recerca i Innovació.

Inscripcions, entrevistes personalitzades i programa
Tenint en compte que l’aforament de la sala és limitat, en cas de tenir interès en assistir-hi, s’ha d’omplir el formulari d’inscripció que es troba al següent enllaç, abans del 29 de maig.

Al formulari s’indica la possibilitat que els assistents duguin a terme una entrevista amb Nicolás Ojeda, amb la possibilitat de resoldre de forma personalitzada els possibles dubtes que tinguin sobre els seus projectes. Les persones interessades en concertar una entrevista amb el ponent, cal que enviïn un resum del seu interès (topic, resum, socis, etc) abans del 23 de maig a rpermuy@uoc.edu.

Podeu consultar el programa previst de l’acte, fent clic aquí.

Pel que fa al personal d’R+D+i de la UOC, si té alguna consulta que fer per al ponent o algun comentari sobre la temàtica, podeu escriure-la a l’espai de comentaris de la secció “Dijous amb l’OSRT” de la Intranet.

Objectius del Programa People
Consolidar, quantitativament i qualitativament, el potencial humà en matèria de recerca i tecnologia a Europa: el programa es proposa assolir aquest objectiu estimulant les persones a que trien la carrera d’investigador, encoratjant els investigadors europeus a romandre a Europa. A més, People també incentiva els investigadors procedents d'arreu del món a venir a Europa.

El programa completa una sèrie d’accions dirigides a investigadors en qualsevol moment de la seva carrera i comprenen des de la formació inicial per a la recerca -destinada en particular als investigadors joves- a l'aprenentatge permanent i el desenvolupament de la trajectòria professional. A més, els esforços se centraran en incrementar la participació de les dones investigadores mitjançant el foment de la igualtat d'oportunitats, el disseny de les accions que garanteixin que els investigadors poden desenvolupar un equilibri adequat entre el treball i seva vida personal, així com mitjançant el suport per a la reincorporació a la carrera d'investigador després d'un parèntesi professional.

En definitiva, el Programa People vol donar resposta a les necessitats de la comunitat científica europea respecte a qüestions com ara la formació, la mobilitat i el desenvolupament de la trajectòria professional.

Teniu més informació al web de la Comissió Europea.

El cicle “Dijous amb l’OSRT”
Aquest acte serà la quarta de les xerrades del cicle que l’OSRT va engegar al novembre de 2011 per apropar al personal R+D+i temes de d’interès que afecten a la seva activitat. El cicle va començar amb la xerrada de l’advocat Malcolm Bain sobre la nova llei de la ciència i d’economia sostenible. El passat gener, David Arellano, cap de projectes de la FECYT, va dur a terme la segona de les sessions sobre el Currículum Vitae Normalizado (CVN), una eina d’interès per a les convocatòries d’R+D+i d’àmbit estatal. Li va seguir Jorge Lorenzo per a tractar la protecció dels resultats de l’activitat d’R+D+i i finalment a l’abril el protagonista del cicle va ser Xavier Marcet per a tractar la innovació a les universitats.