Els canvis del marc legal que afecten a l'activitat d'R+D+i

19/12/2011
Vídeo de la xerrada de Malcolm Bain, advocat especialitzat en propietat intel·lectual, qui va desgranar els detalls de la nova Llei de Ciència

El passat 3 de desembre va entrar en vigor la nova Llei de la Ciència. Amb motiu d'aquesta nova legislació que afecta al desenvolupament de l'activitat d'R+D+i, l'Oficina de Suport a la Rercerca i la Transferència va organitzar el passat 24 de novembre una xerrada amb Malcolm Bain, advocat especialitzat en propietat intel·lectual.

El consultor de la UOC va explicar als assistents a aquesta xerrada, emmarcada dins el cicle "Dijous amb amb l'OSRT", com és la nova Llei de la Ciència i la Llei d'Economia Sostenible, des de la perspectiva de la propietat intel·lectual i industrial.

Llei de la Ciència
La Llei de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, de l'1 de juny de 2011, substitueix a la Llei de la Ciència de 1986, per tal d'adaptar la legislació als profunds canvis que ha experimentat el sistema d'R+D+i al llarg dels últims 25 anys. Aquesta nova llei pretén establir un marc comú per a totes les actuacions que es realitzaran en l'àmbit de la recerca i la innovació. La normativa vol crear un marc de referència per a la coordinació i execució de les polítiques de les administracions públiques en matèria de recerca científica.

Entre els seus objectius destaquen impulsar l'excel•lència, incrementar l'eficiència, fomentar la col•laboració entre els agents del sistema i l'articulació de les polítiques científiques i tecnològiques de les administracions i produir, identificar i atreure talent.

Ponent
Malcolm Bain és un advocat que ha participat en diversos projectes d'R+D+i i ha escrit i impartit classes sobre els aspectes del dret de les Tecnologies de la Informació, el comerç electrònic i la regulació d'activitats a Internet.

Participa en diverses comunitats i projectes de programari i continguts lliures, prestant-los assessorament legal. Malcolm és consultor en diverses universitats, com són la Universitat de Lleida, la Universitat Politècnica de Catalunya o la Universitat Oberta de Catalunya, on imparteix el Màster de Software Lliure. També fa classes al Col•legi d'Advocats de Barcelona i a Barcelona Activa.

"Dijous amb l'OSRT"
L'OSRT va engegar així una sèrie d'accions destinades a donar visibilitat a temes d'interès per a aquelles persones que es dediquen al món de l'R+D+i. Aquests actes encaixen dins la denominació "Dijous amb l'OSRT". D'aquesta manera, l'activitat d'R+D+i serà la gran protagonista un dijous al mes a la UOC.

Enllaços relacionats