The eHealth What if Forum 2021

L'objectiu de l'eHealth Center és promoure la recerca en salut digital de manera transversal a la Universitat. La comunitat e-health de la UOC està integrada pels grups de recerca següents.

Edició 2021

En els darrers temps, la COVID-19 ha sacsejat les nostres vides i són moltes les mesures en salut que s'han implementat amb urgència per tal d'assolir escenaris més satisfactoris.

En l'edició d'enguany, The eHealth What if Forum 2021 et convida a preguntar-te: Què passaria si la digitalització accelerada per la COVID-19 ens permetés transformar els sistemes de salut? És a dir, fins a quin grau la digitalització aconseguida durant la pandèmia està impactant en la salut i en el nostre benestar? Aquesta transformació és positiva o negativa per al conjunt de la ciutadania?

Esperem que aquestes reflexions ens apropin a un nou paradigma que enforteixi el sistema sanitari actual i ajudi, a la vegada, a consolidar el rol de cadascun de nosaltres davant la nostra salut.

Inscriviu-vos i compartiu les vostres reflexions a les xarxes socials amb l'etiqueta #WhatIfForumUOC

Us hi esperem!

#WhatIfForumUOC

Noves estratègies digitals centrades en la salut i la persona

Ponents:

•  Corpus Gómez Calderón, doctora en Educació i TIC. Directora de RH de Marina Salud, Dénia.
  •  Santiago García Blanco, director general de Transformació Digital i Relacions amb els Usuaris, Consejería de Sanidad, Gobierno de Cantabria.
  •  Mikel Ogueta Lana, subdirecció de Qualitat i Sistemes de la Informació, Organització Central d'Osakidetza.
  •  Elena Torrente Segarra, subdirectora de Desenvolupament de Salut Digital i responsable del DKV Innolab de Salut Digital.

Modera: Albert Barberà, director de l'eHealth Center de la UOC.

Obertura de la sessió: Marta Aymerich, vicerectora de Recerca i Planificació de la UOC.

•  17/11/2021
  •  Idioma: castellà

#WhatIfForumUOC

La transformació digital del sistema de salut a Catalunya

Ponents:

•  Óscar Solans, responsable funcional eSalut. Departament de Salut. Generalitat de Catalunya.
  •  Jordi Piera, director de l'Oficina de l'Estratègia de Salut Digital de Catalunya.
  •  Unai Sanchez, director tecnològic i cofundador d'HumanItCare.
  •  Mireia Sans, directora del CAP Comte Borrell de Barcelona i presidenta de la Secció Col·legial de Metges e-Salut del Col·legi de Metges de Barcelona (CoMB).

Modera: Carme Carrion. Sotsdirectora de Recerca dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC.

•  24/11/2021
  •  Idioma: català

#WhatIfForumUOC

Lliçons en pandèmia: més col·laboració internacional, millor salut

Ponents:

•  Walter Curioso, membre del Comitè d'Experts en Salut Digital de l'OMS. Vicerector de Recerca, Universitat Continental (Perú).
  •  Daniel Otzoy, fundador i director de la Xarxa Centreamericana d'Informàtica en Salut (RECAINSA).
  •  Sandra Eugenia Gallegos Mejía, metgessa i cirurgiana i membre del Ministeri de Salut de Colòmbia.
  •  Janine Sommer, infermera i coordinadora de projectes de telemedicina i portal per a pacients en el Departament d'Informàtica en Salut de l'Hospital Italiano de Buenos Aires.

Modera: Francesc Saigí, director del centre col·laborador en eHealth de l'OMS i professor dels Estudis de Ciències de la Salut de la UOC.

Clausura: Albert Barberà, director de l'eHealth Center de la UOC.

•  01/12/2021
  •  Idioma: castellà