3/6/24 · Institucional

La UOC destaca en recerca, segons el Ranking CYD

En l'onzena edició d'aquesta classificació d'universitats de l'Estat espanyol, la UOC manté els mateixos indicadors de rendiment que el 2023
ranking cyd

Un cop més, la UOC continua sent la universitat en línia més ben valorada de l'Estat.

Segons el Ranking CYD 2024, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) continua destacant en recerca i manté la mateixa valoració que en l'edició anterior. Aquesta classificació, que avalua les universitats espanyoles amb indicadors de rendiment, atorga a la UOC 4 indicadors de rendiment alt (la màxima puntuació) en recerca. Amb una mirada global als resultats obtinguts en aquest rànquing, s'observa que la UOC obté un total de 36 indicadors de rendiment, 11 dels quals equivalen a la màxima puntuació. L'onzena edició d'aquesta classificació ha analitzat 81 universitats de l'Estat espanyol, 30 àmbits de coneixement i 3.407 titulacions.

Els 4 indicadors de rendiment alt en recerca són per professor, impacte normalitzat de les publicacions, publicacions altament citades i trams d'investigació. També obté 4 indicadors de rendiment mitjà en fons externs d'investigació liquidats, fons externs d'investigació captats, publicacions en obert i postdoctorats.

Aquesta fita reflecteix l'aposta de la Universitat per la recerca i la innovació, que duen a terme més de 500 investigadors i investigadores, articulats en més de 50 grups de recerca entorn dels set estudis de la UOC, 1 programa de recerca en aprenentatge en línia (l'e-Learning Research), 2 centres de recerca (l'Internet Interdisciplinary Institute [IN3] i l'eHealth Center) i 1 escola de doctorat. A més, la UOC impulsa la innovació en l'aprenentatge digital mitjançant l'eLearning Innovation Center (eLinC) i la transferència de coneixement i l'emprenedoria de la comunitat UOC amb la plataforma Hubbik.

La UOC també aconsegueix 3 indicadors de rendiment alt en l'àmbit de l'ensenyament i l'aprenentatge, igual que en l'edició anterior. Concretament, té la màxima puntuació en la taxa d'èxit i en el percentatge d'estudiants d'altres comunitats autònomes de grau i de màster. També obté 2 indicadors de rendiment mitjà en la taxa de rendiment de grau i de màster.

Pel que fa a l'orientació internacional, la UOC rep 3 indicadors de rendiment alt (1 menys que en l'edició anterior): professorat estranger, tesis doctorals d'estudiantat estranger i publicacions internacionals. També obté 2 indicadors de rendiment mitjà (1 més que fa un any) en pràctiques a l'estranger i titulacions de grau impartides en llengua estrangera.

Finalment, en l'àmbit de la transferència de coneixement, la UOC obté 1 indicador de rendiment alt (1 menys que l'edició passada) en ingressos per formació contínua i 5 indicadors de rendiment mitjà (2 més que en l'edició anterior) en empreses derivades (spin-offs), publicacions amb empreses, patents concedides per professor, fons privats liquidats i ingressos per llicències.

El Ranking CYD analitza també la contribució de les universitats al desenvolupament regional. En aquest àmbit, la UOC obté 3 indicadors de rendiment mitjà (igual que en l'edició passada) en publicacions regionals, publicacions amb empreses regionals i fons d'investigació regionals.

“Com a novetat, la UOC es troba en el quart grup de les millors universitats de l'Estat en l'àmbit de la psicologia.”

La UOC, en el quart grup de les millors universitats de l'Estat en l'àmbit de la psicologia

Dels 30 àmbits de coneixement que estudia el Ranking CYD, la UOC apareix en el de psicologia, amb 19 indicadors de rendiment alt i 7 de rendiment mitjà. Aquests resultats la situen en el quart grup de les millors universitats de l'Estat en aquest àmbit de coneixement. Encapçala la llista la Universitat Autònoma de Madrid (amb 24 indicadors de rendiment alt), seguida de la de Salamanca (amb 23) i de les universitats de Girona, el País Basc i Saragossa (amb 20 cadascuna). Immediatament després hi figuren la UOC, la Universitat Ramon Llull i la Universitat de Barcelona (amb 19 cadascuna).

La UOC és la universitat en línia més ben valorada de l'Estat

Aquesta classificació dona a la UOC 11 indicadors de rendiment alt i la situa per davant de la Universitat Internacional de València (VIU), que en té 8; la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR), que en té 7; la Universitat Isabel I, que en té 6; la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), que en té 3, i la Universitat a Distància de Madrid (UDIMA), que en té 1.

Onzena edició del Ranking CYD

En aquesta onzena edició del Ranking CYD, les universitats que encapçalen cadascuna de les dimensions que analitza aquesta classificació són:

●     Ensenyament i aprenentatge: Universitat Pontificia Comillas

●     Recerca: Universitat de València - Estudi General

●     Transferència de coneixement: Universitat Politècnica de Catalunya

●     Orientació internacional: Universitat de Navarra

●     Contribució al desenvolupament regional: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat del País Basc, Universitat de La Laguna i Universitat de Barcelona

Els centres que tenen més indicadors de rendiment alt són la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Navarra, la Universitat Autònoma de Madrid, la Universitat Carlos III de Madrid, la Universitat de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Deusto, la Universitat Pontificia Comillas, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Ramon Llull i la Universitat de València - Estudi General.

I les comunitats autònomes amb un nombre més gran d'indicadors de més rendiment són Navarra, Catalunya i el País Basc.

Veure més sobre Institucional