12/12/23 · Institucional

Les dones a l'atur de zones rurals es podran formar en competències digitals amb la UOC

Els cursos han rebut una subvenció del programa ADA del Servei d'Ocupació de Catalunya, que té com a objectiu reduir la bretxa digital de gènere a Catalunya
Dones en una formació online

La UOC oferirà una vintena de cursos breus de competències digitals a dones aturades que visquin en municipis de menys de 30.000 habitants. (Foto: LinkedIn Sales Solutions / Unsplash)

La UOC oferirà una vintena de cursos breus de competències digitals a dones aturades que visquin en municipis de menys de 30.000 habitants. Per fer-ho, la Universitat comptarà amb una subvenció de 197.600 euros. Aquest ajut econòmic l'atorga el programa ADA del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) amb l'objectiu de portar a terme accions de formació per adquirir i millorar les competències digitals, impulsar l'emprenedoria i el desenvolupament rural, i reduir la bretxa de gènere a Catalunya.

Els cursos adreçats a aquest col·lectiu de dones desocupades que viuen en zones rurals són:

●      Comptabilitat informatitzada

●      Gestió de compres informatitzada

●      Comerç electrònic

●      Logística de flotes i sistemes telemàtics

●      Analítica web

●      Cerca i gestió de la informació digital (nivell intermedi)

●      Anàlisi de la informació digital (nivell avançat)

●      Creació de continguts digitals i programació (nivell intermedi)

●      Creació de continguts digitals i programació (nivell avançat)

●      Comunicació i col·laboració amb eines digitals (nivell intermedi)

●      Comunicació i col·laboració amb eines digitals (nivell avançat)

●      Resolució de problemes en l'entorn digital (nivell intermedi)

●      Resolució de problemes en l'entorn digital (nivell avançat)

●      Seguretat i civisme en l'entorn digital (nivell intermedi)

●      Seguretat i civisme en l'entorn digital (nivell avançat)

●      Data Warehouse Business Intelligence

●      HTML5 i CSS3

●      Big Data

●      Analista de dades massives [A1] i científic de dades

Aquesta subvenció prové dels fons del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), finançat per la Unió Europea (NextGenerationEU).

Per a l'experta en competències digitals Montse Guitert, professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC, "estar empoderada digitalment en l'entorn rural ens pot obrir les portes al món i facilitar l'accés a l'àmbit laboral, cada cop més digitalitzat".

Per a Teresa Romeu, també experta en competències digitals i professora dels Estudis de Psicologia i Ciències de l'Educació de la UOC, "les competències digitals són un aspecte fonamental que s'ha de cuidar, conservar i incentivar en els entorns professionals per cercar la màxima eficiència i productivitat. A més, en els àmbits personal i social, esdevenen necessàries i imprescindibles per viure i sobreviure. Hem d'estar empoderades digitalment per pensar de manera crítica i per discernir el que és real i el que no ho és". I afegeix: "La competència digital és un dels elements clau per impulsar una societat més digitalitzada. Només la capacitació i la formació milloraran el nivell de competència digital".

Tres projectes de la UOC han estat seleccionats per la Generalitat per rebre fons europeus Next Generation

Fa només un parell de mesos, tres projectes de la UOC també van ser seleccionats per la Generalitat de Catalunya per rebre fons europeus Next Generation. Amb les subvencions europees, la Universitat impulsa la millora de les competències digitals dels docents a Catalunya desplegant un programa de formació en línia, desenvolupant un projecte d'innovació digital amb realitat virtual i transformant i digitalitzant els centres educatius.

Experts UOC

Veure més sobre Institucional