30/10/23 · Institucional

La UOC debuta entre les millors universitats del món en salut, segons el THE

El rànquing de la Times Higher Education per àmbits de coneixement situa la UOC en el top 10 de les millors universitats de l'Estat en clínica i salut, ciències socials, arts i humanitats, informàtica, psicologia i economia i empresa
Fa només uns dies, el THE feia públic el rànquing general de les millors universitats del món, en què la UOC apareixia per sisena vegada. (Foto: UOC)

La revista Times Higher Education (THE) acaba de fer pública una nova llista de les millors universitats del món per àmbits de coneixement, i la UOC debuta en la llista de les millors universitats del món en clínica i salut; concretament, ho fa en la franja 701-800 a escala mundial i en el setè grup a escala estatal. A més, el prestigiós rànquing també col·loca la UOC entre les deu millors universitats de l'Estat en ciències socials, arts i humanitats, informàtica, psicologia i economia i empresa.

Entre les 400 millors del món en ciències socials

El THE 2023 situa la UOC en la franja 301-400 mundial i en el cinquè grup de les millors universitats de l'Estat en ciències socials. Comparteix franja amb la Universitat de Granada. Les institucions que encapçalen la llista mundial són l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT) i la Universitat de Stanford i, a escala estatal, ho fa la Universitat Autònoma de Barcelona, en 85è. lloc.

Entre les 500 millors del món en arts i humanitats

El THE també situa la UOC en la franja 401-500 mundial i en el novè grup de les deu millors universitats de l'Estat en arts i humanitats. Encapçalen la llista general la Universitat de Stanford i, en l'àmbit estatal, la Universitat Autònoma de Barcelona, que està en 72è. lloc.

Entre les 600 millors del món en informàtica

El THE situa la UOC en la franja 501-600 de les millors universitats del planeta en l'àmbit de la informàtica. A escala estatal, la Universitat es troba en el grup d'universitats que ocupen el quart lloc, al mateix nivell que la Universitat Autònoma de Madrid, la Universitat de Sevilla, la Universitat Tècnica de Madrid i la Universitat de Saragossa. La Universitat de Granada és la millor posicionada de l'Estat en aquest àmbit, en la franja 251-300, i és la Universitat d'Oxford qui encapçala la llista mundial.

Entre les 600 millors del món en psicologia

El THE inclou la UOC entre les 501-600 millors universitats del món en psicologia. A escala estatal, se situa en el conjunt d'universitats que ocupen el cinquè lloc, on també hi ha universitats com la UNED i la Universitat de la Corunya, entre d'altres. Encapçala la llista estatal la Universitat de Barcelona, en la franja 126-150, i a la mundial trobem la Universitat de Stanford.

Entre les 800 millors del món en economia i empresa

Pel que fa a l'àmbit de l'economia i empresa, la UOC se situa en la franja 701-800 de les millors universitats del món. Des del punt de vista estatal, se situa dins el grup d'universitats que ocupen el desè lloc, al mateix nivell que la Universitat d'Alcalá, la Universitat d'Almeria, la Universitat de les Illes Balears, la Universitat del País Basc, la Universitat de Cadis, la Universitat de Còrdova, la Universitat de Girona, la Universitat Jaume I, la Universitat de Las Palmas de Gran Canaria, la Universitat de Màlaga, la Universitat de Múrcia, la Universitat d'Oviedo, la Universitat Pablo de Olavide, la Universitat Pública de Navarra, la Universitat Rey Juan Carlos, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Cartagena, la Universitat de Valladolid, la Universitat de Vigo i la Universitat de Saragossa.

Encapçala la llista estatal la Universitat de Navarra, en 80è. lloc, i en l'àmbit mundial, el primer lloc de la classificació l'ocupa l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

El THE situa la UOC entre les deu millors universitats de l'Estat

Fa només uns dies, el THE feia públic el rànquing general de les millors universitats del món, en què la UOC apareixia per sisena vegada. En aquesta edició, corresponent al 2024, la UOC està en la franja 601-800 de les 1.904 institucions de tot el món analitzades. A escala estatal, aquesta dada situa la UOC entre les deu millors universitats d'Espanya. El THE World University Rankings és, juntament amb el de Shanghai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior.

Veure més sobre Institucional