4/10/23 · Institucional

La UOC, en el sisè grup de les millors universitats de l'Estat, segons el rànquing de la 'Times Higher Education'

L'edició del 2024 de la prestigiosa classificació de les millors universitats del món situa la UOC en la franja 601-800
La UOC és la universitat en línia de l'Estat més ben posicionada en aquest rànquing.

La UOC apareix per sisena vegada en la prestigiosa llista de les millors universitats del món que cada any elabora la revista Times Higher Education (THE). En aquesta edició, corresponent al 2024, el rànquing de la THE situa la UOC en la franja 601-800 de les 1.904 institucions de tot el món analitzades. A escala estatal, aquesta dada situa la UOC entre les deu millors universitats d'Espanya. El THE World University Rankings és, juntament amb el de Shanghai i el QS, un dels rànquings més prestigiosos i transparents que hi ha en l'àrea de l'ensenyament superior.

En la prestigiosa llista mundial, la UOC només té al davant vuit universitats de l'Estat de les 61 analitzades: la Universitat de Barcelona (en el lloc 152); la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra (que se situen en la franja 201-250); la Universitat de Navarra (301-350); la Universitat Autònoma de Madrid (351-400), i la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de Granada, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de València (501-600). La UOC comparteix classificació amb sis universitats més, que se situen al sisè lloc de la llista: la Universitat del País Basc, la Universitat de Còrdova, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Politècnica de València, la Universitat Ramon Llull i la Universitat de Santiago de Compostel·la.

En aquesta edició, la UOC és la universitat en línia de l'Estat més ben posicionada. A escala mundial, comparteix classificació amb l'Open University del Regne Unit.

El rànquing de la THE analitza cinc àrees de cada institució

Per analitzar el nivell d'excel·lència de l'ensenyament superior, el rànquing de la THE avalua les cinc àrees següents de les universitats: docència, entorn de la recerca, qualitat de la recerca, indústria i internacionalització.

En el cas de la UOC, els resultats obtinguts en cadascuna d'aquestes àrees són els següents: 18,4 en docència, 18,2 en entorn de la recerca, 75,9 en qualitat de la recerca, 29,7 en indústria i 51 en internacionalització.

Un any més, la Universitat d'Oxford encapçala el THE World University Rankings, seguida per la Universitat de Stanford i el MIT.

Com a novetat d'aquesta edició, "s'han introduït canvis en la metodologia per tal de presentar la comparació de les universitats que fan recerca de manera intensiva segons els eixos d'ensenyament, recerca, transferència de coneixement i orientació internacional, de manera que s'apliquen pesos per ajustar més bé els indicadors actuals i futurs", explica Lídia Toda, experta en rànquings de la UOC. Toda afegeix que s'ha passat de tenir tretze indicadors de rendiment a tenir-ne divuit, "i s'ha modificat lleugerament el nom d'aquestes agrupacions: ensenyament (entorn d'aprenentatge), entorn de recerca (volum, ingressos i reputació), qualitat de la recerca (impacte de la citació, fortalesa de la recerca, excel·lència de la recerca i influència de la recerca), perspectiva internacional (personal, estudiants i recerca), i indústria (ingressos i patents)".

Toda recorda que la participació de les universitats en el rànquing de la Times Higher Education és gratuïta, però que cal complir els criteris d'inclusió següents: oferir titulacions de grau i haver publicat almenys 1.000 articles en 5 anys o 150 articles per any.

Veure més sobre Institucional