18/7/23 · Institucional

La UOC i el Col·legi d'Economistes de Catalunya col·laboren per impulsar l'emprenedoria

L'objectiu del CEC i la UOC és fomentar i donar suport a l'ecosistema emprenedor. (Foto: Riccardo Annandale / Unsplash)

El Col·legi d'Economistes de Catalunya (CEC) ―a través d'EconomistesBAN, la seva xarxa d'inversors privats o business angels― i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) han signat un conveni de col·laboració per continuar donant suport a l'emprenedoria, avançar en la creativitat de les persones, fomentar la cultura empresarial, contribuir al progrés de la societat impulsant la recerca entorn de la societat del coneixement i donar suport al desenvolupament de l'economia. Han signat l'acord Carles Puig, degà del CEC, i Àngels Fitó, rectora de la UOC, aquest juliol.

L'acord de col·laboració estableix un marc de treball conjunt per compartir projectes, desenvolupar activitats comunes i promoure seminaris, cursos i altres esdeveniments d'interès mutu. L'objectiu del CEC i la UOC és fomentar i donar suport a l'ecosistema emprenedor.

Carles Puig diu que aquesta col·laboració representa "un pas endavant en el nostre compromís amb l'emprenedoria i els projectes que generen un impacte positiu en la societat". Des d'EconomistesBAN es vol contribuir a "donar visibilitat i suport als emprenedors que desenvolupen iniciatives innovadores i sostenibles i proporcionar orientació i inversió a projectes en fase inicial", afegeix.

Per a Àngels Fitó, "l'ecosistema emprenedor en l'àmbit universitari es farà més fort i generarà més oportunitats" gràcies a aquest acord.

SpinUOC, programa anual d'emprenedoria de la UOC

L'aposta per l'emprenedoria de la UOC s'articula a través de la plataforma Hubbik, mitjançant la qual aquest juny s'ha dut a terme la final de l'onzena edició del programa SpinUOC. Des de la seva creació el 2013 ja s'han impulsat gairebé un centenar de projectes innovadors de la comunitat universitària.

EconomistesBAN, la xarxa d'inversors privats del CEC

EconomistesBAN és la xarxa d'inversors privats del CEC que té com a missió contribuir activament a la promoció efectiva de l'activitat econòmica, facilitant la canalització d'inversió dels projectes que es presenten als fòrums d'inversió que organitza la xarxa. El seu objectiu principal és crear un espai empresarial i d'emprenedoria que permeti a empresaris i emprenedors presentar els seus projectes, validar-los i buscar recursos per desenvolupar-los. La xarxa també compta amb el Club d'Inversors EconomistesBAN, que té per finalitat crear un entorn empresarial que detecti oportunitats de negoci i fomenti, comparteixi i coinverteixi en nous projectes empresarials.

Veure més sobre Institucional